Workshop – Pripravené do tlače no. 2

Europapier Slovensko spolu so svojimi partnermi - spoločnosťou Arctic Paper a Úniou grafických dizajnérov Slovenska, zorganizovali koncom marca už 2. ročník workhopu, ktorý opäť do priestorov Novej Cvernovky v Bratislave, prilákal veľký počet grafikov, dizajnérov, tlačiarov, študentov, proste všetkých, ktorých zaujíma tlač a správna príprava dát.

„Minulý rok sme rozganizovali workshop a záujem oň prevýšil naše očakávania a aj kapacitné možnosti priestorov, kde sme dokázali privítať do 120 účastníkov. Veľmi nás potešilo množstvo pozitívnych ohlasov a nakoľko sme počas workshopu ani zďaleka nevyčerpali všetky zaujímavé témy, rozhodli sme sa pripraviť pokračovanie workshopu,"  vysvetľuje Zuzana Roháčková, marketingová manažérka spoločnosti Europapier Slovensko.

Lektorom celého podujatia sa stal už osvedčený Pavel Kordoš, absolvent Katedry polygrafie CHTF STU, ktory sa od roku 1991 aktívne venuje predtlačovej príprave a spolupracoval na mnohých projektoch s grafickými štúdiami či vydavateľstvami. Priležitostne prednáša o predtlačovej príprave, typografií, správe farieb a je aj spoluautorom publikácie Polygrafické minimum. Svojím vystupovaním si získal publikum tak, že v miestnosti by ste počuli padnúť aj špendlík. „Spočiatku som sa obával "veľkolepého" formátu workshopov - veľký priestor, veľa účastníkov... Ale ukázalo sa, že to funguje aj takto. Tešil ma úprimný záujem a aktívna účasť. Aj pri vyše 100 účastníkoch bol priebeh pomerne živý a komunikatívny. Podľa mňa je dôležité o témach hovoriť jednoducho, zrozumiteľne a s uvádzaním príkladov z praxe. Sústrediť sa na to, čo je naozaj dôležité a čo človek k úspešnému zvládnutiu predtlačovej prípravy naozaj potrebuje. Nie som človek, ktorý by si pripravoval presne načasovanú prezentáciu. Viac mi vyhovuje nechať akcií prirodzený priebeh, ísť smerom, kam nás vedie záujem a otázky poslucháčov," hodnotí koncept Pavel Kordoš.

Úvodom spoločnosť Europapier predstavila Zuzana Jakubíková, produktová špecialistka dizajnových papierov. Na ukážku priniesla množstvo zaujímavých publikácií ako aj vzorkovníky dizajnových papierov, či nový vzorkovník Pantone, ktoré nájdete v portfóliu spoločnosti Europapier Slovensko. Hlavným témam sa už následne venoval Pavel Kordoš. Publiku vysvetlil správnu úpravu ilustrácií, ako vytvoriť dáta pre lak a razbu, venoval sa čierno-bielej reprodukcií aj problematike Pantone. Záverom mali účastníci možnosť diskutovať ohľadom problémov, s ktorými sa pri svojej práci stretávajú a ako ich vyriešiť. 

Celé podujatie sa nieslo v príjemnej atmosfére a 3 hodiny, ktoré sme mali k dispozícií, boli efektívne využité. Veríme, že sa nám náš zámer podaril, o čom svedčia opäť pozitívne ohlasy, ktorým sa nesmierne tešíme,“ konštatuje Zuzana Jakubíková.

Počas prestávok a aj po oficiálnej časti mali účastníci možnosť prelistovať si a nechať sa inšpirovať grafickým spracovaním zaujímavých titulov, ktoré priniesla Jana Rakusová, business development spoločnosti Arctic Paper. Všetky knihy boli vytlačené na papieroch značky Arctic Paper, ktoré na Slovensku ponúka spoločnosť Europapier.

Jedným z cieľov spoločnosti Europapier je aj vzdelávať a odovzdávať získané vedomosti a skúsenosti polygrafickému publiku alebo sprostredkovať odborného speakra z radov partnerov, aby bol zabezpečený kvalitný a profesionálny obsah. „Sme veľmi radi, že nás oslovujú odborné školy ohľadom prednášok na tému správneho výberu papiera, tlače, či dokončovacích procesov. A práve tu vidíme záujem samotných študentov, keď si môžu pozrieť, či ohmatať rôzne ukážky naživo alebo s nami diskutovať ohľadom danej problematiky,“ uvádza Zuzana Jakubíková. Europapier Slovensko zároveň do svojich projektov zapája aj mladé talenty ako napríklad pri návrhu vianočnej pohľadnice Europapier za rok 2022, ktorá vznikla za podpory študentov Fakulty umení TUKE v Košiciach. „V najbližších dňoch vyhlásime aj 3. ročník súťaže „Najkrajšia obrazová kniha vytlačená na papieroch PERGRAPHICA®“. Pokiaľ teda plánujete tento rok vydať zaujímavú publikáciu, určite nás sledujte na našej webstránke alebo cez sociálne siete, kde sa dozviete ako vyhrať paletu dizajnového papiera na jej podporu,“ uzatvára Zuzana Roháčková.